teman-teman

Friday, April 15, 2011

Sayyidul Ayyam(jummat) pada hari ini..

Lepas selesai potong kuku aku pun ke masjid..masjid dengan rumah aku sgt dekat..hanya lebih kurang 20-30 langkah jer dari rumah aku..kalo yang kaki panjang dan yg jenis jalan langkah besar-besar tu 15 langkah pun dah sampai..hahaha.. ape? xlawak? ok.. pastu..

sesampai je masjid terus niat "nawaitu i'tikaf lillahitaala" dengar khutbah,dan solat berjemaah, setelah selesai dan berdoa, aku pun nak siap2 untuk keluar masjid..xjadi kelua, ramai sgt orang berpusu-pusu nak keluar..kanak-kanak riang lagi la riuh rendah..macam shopping complex pulak diorang ni wat bising..

baru je nak keluar, ada orang tepuk bahu aku..aku pun menoleh la dengan ala-ala gaya slow motion yg selalu terjadi dalam sinetron kejora dan bintang tu..

ohh ustaz zaki.. sambil senyum..
+untuk pengatahuan ustaz zaki adalah sahabat aku time belajar diyemen dulu,dan sekarang dia jadi tenaga pengajar dirumah anak2 yatim..dekat je ngan rumah aku..

u.zaki : enta apakhabar?

aku : alhamdulillah ana sehat..keifa hal ya ustaz?

u.zaki : alhamdulillah wa ana kazalik..

u .zaki: petang ni watpe? sebok x?

aku : rasa nya tak.. nape? nak belanja ana cendol ke? hehe

u.zaki : jom la petang ni join ana ngan budak2(anak-anak yatim) main badminton..

aku : haa ok gak tu.. petang ni ana datang bawak reket elektrik yg wat bunuh lalat tu..hahaha

u.zaki : haha, haish enta ni..dari dulu loqlaq..

aku : hehe ok petang ni ana datang ye..

haa sape nak ikut aku petang ni main badminton kat rumah anak-anak yatim? angkat kening! haha :P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...