teman-teman

Friday, April 1, 2011

bulan tiga..

Ucapan selamat tinggal buat bulan tiga..


Pada aku bulan 3/2011 ni sgt sedih bagi aku..
xreti nak cerita..tapi agak frust jugak..
rasa macam xtau nak watpe..apa lagi aku nak buat ni..adoii..
Ya Allah ya tuhanku, kau mudah kan lah jalanku 
dan urusanku..tetapkan lah imanku..


Aku kena kuat..
bila dikenang balik, ada banyak lagi yang lebih susah dari aku..
itu pun terjadi dalam bulan ni jugak..
tsunami, perang, radiasi ,banjir, yg nak bunuh diri terjun bangunan..


Tapi yang nak bunuh diri tu apahal plak? 
berdosa besarla..tubuh badan kita ni kan amanah tuhan..kena jaga elok2..
teringat akan ayat ini
usah di turuti reaksi emosi, lantaran implikasi x serasi dgn ape yg di imaginasi .


jadi xde bende yg senang dalam muka bumi ni..cuma kena sabar je..
sabar dalam berusaha
sabar dalam berikhtiar
sabar dalam bertawakal
istiqomah untuk bersabar


bukan senang nak jadi senang, bukan susah nak jadi susah
dulu pernah aku down kejap..aku ngadu la kat kakak aku..
then dapat sms ni dari kakak aku..
dia kata..
Kita minta kpd Allah setangkai bunga segar,
DIA beri kita kaktus berduri.Kita mintak rama2, 
diberi ulat bulu,kita sedih & kecewa.
namun kemudian kaktus itu berbunga indah sekali 
dan ulat bulu mjadi rama2 yg sgt cantik..
ALLAH tidak memberi apa yg kita harapkan, 
tapi DIA memberi apa yg kita perlukan..
kdgkala kita sedih,kecewa &terluka tp sebenarnya 
DIA dah atur yg terbaik utk kita.. [yasmin syahnaz]


nasib baik aku teringat balik msj nie..xjadi nak sedih..
hehe.. kena chill laa kan..releks.. :)


Ada hikmah sebab apa SUSAH itu wujud pada setiap manusia..
Dan ada sebab juga kenapa MENGHARGAI itu wujud dalam setiap manusia..
sebab dgn SUSAH payah la kita dapat MENGHARGAI keSUSAHan kita selama ni..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...