teman-teman

Wednesday, August 24, 2011

saat izrael datang, mampukah kita minta izin?

Perbualan diantara adik dan abang


adik : abang tahu tak bila manusia yang tidak suka tutup aurat mula menutup auratnya dengan sempurna ?
abang : masa haji kot adik,
adik : salah... lepas haji belum tentu tutup aurat..cuba teka lagi,
abang : masa kawin???
adik : Salah jugak, teka la lagi
abang : apa dia dik?? abang tak tahu la.
adik : tadi ustazah cakap kat skolah , orang yang tidak suka menutup auratnya baik lelaki dan perempuan akan menutup auratnya dengan sempurna apabila dia DIKAFANKAN.. maka auratnya akan tutup buat selama-lamanya.


Ps : saat izrael datang, mampukah kita berkata, "ya izrael boleh tak tangguhkan dulu kematianku? aku nak tutup aurat dulu.." 


Tika itu sudah tentu tidak mampu lagi..

Terapkan lah semasa kecil

Dan masih belum terlambat bagi yang dewasa
Maaf pada yang terasa, tiada niat lain, melainkan saya sayang saudara saya.

Wassalam..

15 comments:

si macho said...

^_____________^

pendek tapi padat .

nice one sapit ^_^)b

CIK PARO! said...

mendalam mksudnye..

ReYnn said...

usefull entry :angguk

Kunang-Kunang said...

SemogaAllah bukankan hati mereka yang berkenaan untuk mula menutup aurat mereka tanpa tunggu ditutup oleh orang lain.

farra said...

nice one!!
aurat tu bukan saja hanya kepada rambut wanita..juga bukan setakat peha yang terdedah bg lelaki..

bayak lagi yang perlu dikupas..btw,this is for woman..:)

http://farra-laiyin5606.blogspot.com/2011/08/stokin-lambang-wanita-sejati.html

lelaki..kamu pemimpin bagi kami..

fyy mokhtar said...

:) terima kasih sebab kongsi pasal benda macam ney :) ^_^ assalam.

Syahidaaa said...

terbaik utk disebarkan.

Mss Ieza said...

nice :D

cik pieja hut said...

sesame lah kite ingat mengingati

miss ct said...

Assalamualaikum...
entry pendek..tp berilmu..mcm biasa..entry terbaik =)

Nurulee said...

Semoga sinar hidayah menerangi kehidupan mereka dan kita. Agar menjadi hala tuju untuk ke Syurga Allah yang kita idam-idamkan,
Insya-Allah.

Entry yang ringkas dan bermakna.
Keep it up :)

Ni Sa said...

Alhamdulillah :)

bagus peringatan :D

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?f08b0c3e6d1f389fe6c596bda5b26b0a

aza said...

alhamdulilah...suka sgt entry ni...

selamat hari raya
:)

cik aletheea : said...

peringatan. amin.permudahkanlah dilembutkan hatiku kearah itu tuhan.

fa said...

betul, kita xtau bila kita akn dijemput
tapi saat kita dijemput
adakah kita bersedia..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...