teman-teman

Tuesday, April 12, 2011

Ganas sangat ke?

ganas sangat ke?

kenapa orang islam sering dikaitkan dengan pengganas?
ganas ke kita ni? atau gelaran pengganas ni rekaan semata2?

mungkin undang2 di sesetengah negara arab xberapa sistematik..penggunaan senjata xberleluasa..
memang xdinafikan..dulu sewaktu aku turun dari flight aku sgt terkejut dengan orang arab..leh kate rata2 sume bawak senjata api..

jangan heranla..budak kecik yg kategori besar dak sekolah rendah pun bawak senjata api..siap gantung kat leher..dalam kepala otak aku dok pikir kenapa aku datang sini? nak libatkan diri dalam peperangan ke?? ke flight aku salah landing??

seram sejuk je aku tgk..dah la time tu musim sejuk..hehe
lepas 2tahun kemudian baru ada perintah mengharamkan senjata api..

tapi xsemua yg ganas..jangan kata orang je.. yang lain xganas? selagi kte ni dah namenye manusia..ade je sifat ganas kalo xreti kontrol nafsu amarah.."manusia ni menjadi semakin ganas apabila didesak" jangan asyik tunding jari je kat orang, satu jari je straight,4 jari lagi bengkok..jangan yg satu tu kena kepak sampai bengkok sudah la..hehe

bawah ni ada satu video yang betul2 menyentuh hati dan sanubari aku.. tengok diorang wat lakonan dan letak camera tersembunyi..mungkin ade yg dah tengok.. xpe tengok je lagi sekali..anggap ni kire study balik la.. yg belum tgk sila hayati betul2..
sungguh touching..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...