teman-teman

Wednesday, April 20, 2011

Cuba fikir wanita hamil, pesakit jantung dan kanak-kanak

Assalamualaikum wbt

entri ni aku rasa terpanggil dan bertanggung jawab untuk mengepost dan memberi tau kepada kaum wanita hamil, pesakit jantung dan kanak2..

seperti suatu trend baru link yg memeranjatkan orang, hati2 dengan link yg berunsurkan game dan video, mebi ia satu perangkap untuk mengenakan orang..

serius aku pun pernah terkena,mungkin pada sesetengah orang ia dianggap gurauan atau sekadar menyakat, tetapi terus terang aku cakap benda ini merbahaya..

jangan kita fikirkan tentang diri kita yg sehat walfiat ini..tetapi kita fikir tentang diri orang lain sama..percaya tak link sebegini boleh membunuh orang yg mengalami sakit jantung? dan memberi kesan yg sangat buruk kepada wanita hamil dan kanak-kanak?

tipu laa kalo kata link sebegitu tidak memeranjatkan, dengan bermodal muka yg ngeri dan satu jeritan yg kuat dan paparan imej yg mengejut ini sungguh memeranjatkan.. even orang tu body builder muke bengis badan besar macam hulk pun boleh terperanjat..

dah semakin berleluasa link sebegini..contohnya ada link yg kononnya lisa surihani jatuh tersungkur (ABPBH), link2 game dan sebagainya.. sila berhati2 dengan link yg orang beri,kecilkan volume atau alihkan sedikit screen untuk klik apa2 link..paling terbaik xyah klik lagi bagus..jangan kate link terperanjat..virus pun boleh jadi...

pada orang yg suka amalkan memberi link2 sebegitu sila jangan amalkan..xyahla buat..sumpah xcool..jangan jadi golongan immature..

I.M.M.A.T.U.R.E

sekian.

7 comments:

Fyezah Hasbullah said...

bukan setakat wanita hamil , pskit jantung n kanak2 jer weyh .. aku pon sama terkejut macam nak pengsan bila nmpk hantu tuh .. mengucap pnjang dibuatnya ... :)

Syafiq Mokhtar said...

hehe ye la.. sume org terkejut, tapi bagi jenis yg xde pe2 mcm kite ni boleh tahan lagi..

dextrike said...

mcm ada tbace status sapit pasal benda ni.. Hahaha..

Syafiq Mokhtar said...

tu pasal la sapit post..banyak sgt org wat bende2 ni2.. =.="

Hidaya Sarbini said...

errr.terasa2.. x terfikir lak.. ^_6

Syafiq Mokhtar said...

haa mesti pernah buat ni..

Anonymous said...

Kalau orang mengandung tengok, mau terkenan dengan muka ngeri tu. Kesiannye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...