teman-teman

Friday, March 11, 2011

Yang terbuku dihati,dibukukan diblog..

Assalamualaikum wbt.. :-) 


akhirnya,jari-jariku bertutur juga disini.. dulu aku selalu tertanya-tanya knapa bloger2 suka menceritakan apa2 saja yg mereka rasa mereka nak ceritakan di blog,ada yg menceritakan hal pribadi,prihal diri,isu ini,isu itu,prihal cinta,menceritakan prihal orang blablabla..adakah mereka tidak merasakan apa-apa?


Oh ya berbalik pada timbulnya persoalan ini,zaman skarang orang smakin cerdik,dgn hanya melihat luaran/fizikal seseorang itu sudah cukup untuk menilai..haha by the way itu bukan cerdik,tapi itu sangat xbaiklah...mcm mana pun kita nak buat pernilaian,kita msti kena kenal seseorang itu dulu bru kita dapat menilai seseorang,xkenal maka?? Lalalala..hehe, tapi jangan xpercaya ada orang boleh menilai kita dgn apa yg kita tulis/cakap..sebab tulisan dan percakapan kita boleh mencerminkan diri kita sndiri..so untuk diri saya dan semua.. begin with the end in mind.. 


Menulis atau menaip samala seperti kita bercakap, kita xsedar kadang2 apa yang kita cakap itu sbnarnya telah mengguriskan prasaan seseoang,sensitiviti manusia kita kena jaga..dan bila kita byk bercakap kadang2 kita byk cakap benda2 yg xbrfaedah..itu sebabnya orang tua2 selalu ingatkan "diam itu emas" tapi kalo asyik diam je xemas gak kan? abis tu zhulian? hehe..cmne kite nk brkawan kalo kite diam je,ye tak? Silaturrahim xkan terjalin kan? Kan? 


Tapitapitapi disebalik perkara yg kita fikir xberapa elok itu sebenarnya ada terselit perkara yg elok..byk kebaikan sebenarnya kalo kita byk menulis..kita dapat luahkan ape2 je yg terbuku dihati" dan dibukukan di blog" hehe..juga kita dapat berkongsi pengalaman, dapat berkongsi cerita, membincangkan segala masaalah bersama,maka dengan cara ini kita dapat berkongsi ilmu,mengenal antara satu sama lain,dan memahami keadaan sekililing kita..


Oleh sebab itulah akhirnya hasil jari sy menaip disini setelah skian lama tertanya-tanya..semoga kalian dpt menerima kehadiran saya didunia blog ini.. sekian terima kasih..maaf jika terkasar bahasa.. 


:-)

1 comment:

norhatizahmohamed said...

finally yg tertanya² tu da diselesaikan dgn menaip ;) follow you :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...