teman-teman

Thursday, June 16, 2011

Capai aku sebelum hanyut




Gratisan Musik

Maaf Qashidah ini autoplay

Assalamualaikum warah matullah..

berikutan sejak kebelakangan ni kita digempar dengan cerita-cerita pasal kes wanita yang cuba membunuh diri, pengakuan wanita secara terbuka tentang aib diri..didalam surat khabar terlalu banyak berita-berita manusia melakukan perkara-perkara lebih kearah mazmumah(kejahatan)..pergi ke mana erti iman? hilang ke mana pegangan iman? inikah yang di katakan sebaik-baik ciptaan? sebaik-sebaik hiasan dunia? tidak terbayangkah dihati bagaimana perasaan Rasullullah jika sekiranya dia melihat apa yang telah dilakukan oleh UMMATI yang dilafazkan disaat akhir hidupnya?
 

Ya Rasulullah sungguh kami rindukanmu...sungguhnya kami masih memerlukanmu.. :(


Wahai Manusia..

Saat kamu merasakan Allah tidak menyayangi kamu :Bertaubat dan beristghfarlah sesungguhnya Allah itu bersifat Rahman dan Rahim

Saat kamu merasakan masyarakat sekeliling membencimu :Bersabarlah masih ada yang menyayangi kamu
 
Saat kamu merasakan erti kegagalan :Bersabarlah kelak pasti ada cahaya yang dicari dari terus menyumpah kegelapan..
 
Saat kamu berasa kesal dengan kisah silam :Bersabarlah sesungguhnya wahyu Allah telah mengenalkan kita apa itu Taubat Nasuha

DUHAI MANUSIA ALLAH SAYANG PADAMU....


19 comments:

Mask Khalifah said...

menginsafkan :(

ummul said...

insaf jap :(

SitiSafiyyah said...

suka dengar lagu tu. T_T

and yes! sekarang ni dah semakin menakutkan bila baca surat khabar jek dah macam2 berita dah kua. buka blog tengok macam2 berita gak kua. semoga mereka yg penah tersilap langkah dahulu kembalilah kejalan yg benar. amin. ^_^

fnatasha.hafizi said...

sejuk hati..
Allah always with us.. :)

naqiah said...

:'( sob2...
sedehnye... aku insan hina..

blackroses said...

selagi kita berpegang pada tali agama dan mengikut sunnah dan ajaran rasullullah insyaallah

miss ct said...

Assalamualaikum fiq..
zmn skrg ni..menakutkan je bila nak keluar rumah..

p/s:lagu Pemergianmu dr Kump Inteam amat tersentuh sekali bila mendgrnya...

SYAF said...

merenung diri.......

SYAF said...

merenung diri.......

SYAF said...

merenung diri.......

meaw said...

lagu ni kalau dengar memang mengalir air mata...

miss_arale said...

ari jumaat yang menyentuh hati...

si macho said...

T________T

i'am not perfect .n always do wrong.

AzwanRamli said...

amin...

izzati wanie said...

assalamualaikum...satu ingatan yg terus samapai ke kalbu ^_^

Aida Omar said...

terasa membca entri ini..
YaAllah lindungilah hamba mu ini

cik nurussalwa said...

Allah sentiasa sayang hamba2NYA.. kita je yang sering alpa n leka..
wallahualam~

Abdul Farique said...

sapik .. betul tu.
aku sokong perjuangan ko ..
bantu sedarkan . terbaik bro,
menginsafkan :(

Pyka Rahmat said...

:'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...